اخبار

روابط عمومی ؛زایش ها و رویش ها

روابط عمومی ؛زایش ها و رویش ها
دستگاه ها،ارگان ها ،شرکت ها و اداراتی که در مسیر این زایش نتوانستند خود را بارور کنند و خواسته جامعه را هم پوشانی کنند و به سوی رویش ها گام بردارند مدیرانی ضعیف را در صحنه اجرایی به جامعه معرفی کردند که نیاز و خلاقیت های مورد انتظار عمومی را پاسخگو نبودند.

 

تا چندی پیش جایگاه روابط عمومی برای بیشتر افراد جامعه ،جایگاهی در حاشیه و در حد یادآوری ایام خاص برای عموم تلقی می شد.

 

خیلی از مدیران نیز با توجه به عدم آشنایی تخصصی به این بخش از مدیریت خود آنرا محلی برای گذران افراد ناکارآمد و ضعیف تلقی می کردند.

 

با فراگیری عصر ارتباطات و همه گیر شدن تکنولوژی در کشورها و شهرهای مختلف ، این پست مهم هر روز بیشتر از قبل خود را برای مدیران و افراد جامعه به نمایش گذاشت تا مدیریت در این مسند به  افراد متخصص و آشنا به محیط با علم روز سپرده شود .

 

دستگاه ها،ارگان ها  ،شرکت ها و اداراتی که در مسیر این زایش نتوانستند خود را بارور کنند و خواسته جامعه را هم پوشانی کنند و به سوی رویش ها گام بردارند مدیرانی ضعیف را در صحنه اجرایی به جامعه معرفی کردند که نیاز و خلاقیت های مورد انتظار عمومی را پاسخگو نبودند.

 

در عصر ارتباطات ، روابط عمومی بعنوان بخش کاربردی و دست راست یک مدیر توانا ایفای نقش می کند بخشی که حائز مهمترین جایگاه است و اولین آورده آن به دستگاه اجرایی، اعلام نیاز مخاطب است تا دستگاه با شناسایی بهتر و رفع موانع ، روند رو به رشد خود را طی کند .

 

امروزه جایگاه روابط عمومی ها از سنتی جدا شده و روابط عمومی ها، شاخ و برگ های مختلف عملکرد دستگاه اجرایی را جهت معرفی و کارکرد ، اعلام خروجی و میزان بازدهی به نمایش عموم می گذارند و دیگر انحصار روابط عمومی ها در یک بستر خاص معنی و مفهومی ندارد در همین راستا و با بهره گیری از ارتباطات گسترده مجازی و واقعی، شکوفایی مورد نظر ؛"خواهان و خواسته" معنی پذیر می شود.

 

با صرف هزینه ها برای اجرای برنامه های روابط عمومی ها در بخش های علمی ،آموزشی و تامین نیاز ها «نیروی انسانی ،مادی و معنوی»  ، می توان این خواسته ها را بعنوان  تبلیغ در راستای افق روشن مجموعه تلقی کرد همانطور که بر این باوریم که تبلیغات  هزینه نیست و سرمایه گذاری می باشد .

 

 با استفاده بهینه در راستای خواسته عموم مردم ،این توانایی رویت می گردد که دست راست مدیران را پر محتوی تر از روز قبل در مسیر سبز، هدایت کرد تا امید در چشمان کارمند و ارباب رجوع دیده شود.

روابط عمومی تلفیقی از لبخند ،همدلی و همزبانی است که با مدیریت علمی و عملی خود هزینه های بحران ساز را کاهش و مسئولیت اجتماعی و سلامتی روح و روان را به مجموعه  و جامعه هدف تزریق می کند تا از تهدیدها فرصت سازی نماید .

 

27 اردیبهشت روز روابط عمومی بر همه عزیزان طلایه دار ارتباطات مبارک باد.

 

یاد داشت: شاهرخ خواجه

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند

  

پایان پیام./

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۲:۴۳
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید