اخبار

انتخاب آثار دانش آموزان بهارستانی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز

انتخاب آثار دانش آموزان بهارستانی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز
آثار نقاشی و انشاء دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه 1 بهارستان با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت .

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان، این مسابقه در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی در زمینه نقاشی و انشاء برای تمام مقاطع دانش آموزی توسط کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهارستان برگزار شد .

غلامرضا آبکار مسئول کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این مسابقه ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک و تمام کسانی که در این مسابقه حضور داشتند گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی )  و یکی از چالش‌های اساسی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی، امری است که امروزه به یکی از اولویت‌های اصلی نظام برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است که نیازمند فرهنگ سازی اساسی توسط تمامی دست اندرکاران فرهنگی می باشد و از طرفی نیز هر حرکتی که از مسیر آموزش و پرورش دنبال شود و هر گونه محتوایی که از این طریق به جامعه ارائه شود، پویایی و ماندگاری بسیاری نسبت به سایر شیوه‌های فرهنگ‌ سازی و اشکال مختلف عرضه محتوای فرهنگی خواهد داشت از اینرو بر آن شدیم این مسابقه را در میان تمام دانش آموزان شهرستان بهارستان برگزار نماییم تا در سریعترین زمان ممکن بتوانیم به نتیجه مطلوب در زمینه قاچاق کالا و ارز دست یابیم .

بهنام ولدوند کارشناس هنری اداره ضمن بررسی آثار نقاشی دانش آموزان گفت: در میان آثار رسیده به دبیرخانه ، به آثاری که خلاقانه بوده و از کپی کاری حذر کردند نگاه ویژه تری شد چرا که فلسفه وجودی هنر آفرینش فکر و بیان احساسات است و در این میان آثاری که از فرهنگ امروزی جامعه خود بهره برده بودند و نگاه امیدوار کننده ایی به تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتند در انتقال پیام خود موفق تر بودند .

در ادامه فاطمه قاسمی مسئول دفتر شعر و ادب و داور بخش ادبی این مسابقه گفت: در اکثر آثاری که مورد داوری قرار گرفتند بویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی حضور و کمک صد در صدی والدین مشهود بود و زبان، بیان، نگاه  و حتی خط آنان در آثار جلوه گری می کرد که البته این نیز قابل تقدیر است اما ای کاش والدین اجازه می دادند کودکان خودشان به تنهایی برداشت های خود را نسبت به موضوع بیان می کردند تا راه ما برای رسیدن به اهدافمان که فرهنگ سازی برای قشر کودک و نوجوان بود، کوتاه تر می شد .

وی در ادامه افزود: در داوری آثار ادبی اختصاص زبان، بیان و خط ویژه دانش آموز، صفحه آرایی  و  رعایت نظافت در نگارش، خلاقیت در چگونگی بیان مطلب و نتیجه گیری مورد بررسی قرار گرفت .

گفتنی است 200 اثر در حوزه نقاشی و 120 اثر در حوزه انشاء به دبیرخانه راه یافت که داوران با در نظر گرفتن نوع نگاه و خلاقیت هنر کودکان، 6 اثر در حوزه نقاشی و 10 اثر در حوزه ادبی به عنوان آثار برتر معرفی شدند .

 

۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید